Kategoriler

Herkonudan Sözler

 
 
 
 
 
 
Yiyecek reklamlarına dikkat
Sağlık - Yiyecek ve İçecekler

ABD'de yapılan bir araştırma, sadece reklamlarda izlediği besinleri yiyen bir kişinin, gereken günlük yağ oranının 20 kat fazlasını aldığını ortaya çıkardı.

ABD'de yapılan araştırma, sadece reklamlarda izlediği besinleri yiyen bir kişinin, alınması gereken günlük şeker oranının 25 kat, yağ oranının 20 kat üzerine çıktığını, reklamlarda yer alan ürünlerin tavsiye edilen günlük sebze ihtiyacının yüzde 40'ını, meyvenin ise yüzde 27'sini ''karşıladığını'' gösterdi.

Araştırmaya imza atan Georgia eyaletindeki Armstrong Atlantic Üniversitesinden Michael Mink ve ekibi, ABD'deki başlıca televizyon kanallarını, en çok televizyon izlenen saatleri ve çocukları hedef alan reklamları değerlendirmek için cumartesi sabahını da kapsayacak biçimde 96 saat boyunca kaydetti.

Amerikan Diyet Derneğinin dergisinde yayımlanan araştırmada, bilim adamları, reklamlarda süt ürünleri, meyve ve sebze değil, kronik hastalıklara neden olabilen besinlere çok daha fazla yer verildiğini vurguladı.

Bu reklamları ''takip etmenin'' insanda, demir, A, E ve D vitaminleri, fosfor ve magnezyum eksikliğine neden olacağını belirten bilim adamları, "Şişir beni" adlı belgesel filminde bir ay sadece hamburger yiyen, 12 kilo alan ve kolesterolü artan Morgan Spurlock'un durumunu hatırlattı.

AA

timeturk


 
 
 
 
 
 
Sitemizde  58 Kategoride 6738  yazı bulunmaktadır.

Şu an sitedekiler

Şu anda 212 ziyaretçi yazı okuyor